Jövünk, megyünk, látunk, alkotunk, kóstolunk, játszunk, élünk. Négyesben.

Tökvirág taco

2015/01/29. - írta: Utazunk már

Gyakran megcsodáltam a tök virágának narancssárga színét, de amíg nem költöztünk Mexikóba, eszembe sem jutott, hogy főzzek is belőle valamit. Aztán itt addig-addig nézegettem a boltban minden bevásárlás alkalmával, hogy a napokban vettem is belőle.

img_8744.jpg

Inspirációként elolvastam pár receptet, majd a saját ízlésvilágunkra igazítva, a következő hozzávalókból elkészültek a tökvirág tacok (tacos de flor de calabaza):

  • 2 csokor (kb. 30-40) tökvirág
  • fél fej hagyma
  • 1 cikk fokhagyma
  • 10 tortilla
  • oaxaca sajt vagy bármilyen könnyen olvadó, de töményebb sajt
  • 1 zöld kaliforniai vagy zöld chili paprika
  • olaj
  • só, bors

Az apróra vágott hagymát, fokhagymát egy serpenyőben, kevés olajon üvegesre pároltam. Hozzáadtam a szárukról letépkedett és felcsíkozott tökvirágokat, valamint a felkockázott zöld kaliforniai paprikát. Természetesen az eredeti receptekben kizárólag chili paprikát használnak.

Amikor minden összetevő megpuhult, megmelegítettem a tortillákat egy olajjal kikent serpenyőben.

Tettem a tortillákba az oaxaca sajtból (aminek a fő tulajdonsága, hogy szálakra szedhető) és két kanállal a tökvirág-keverékből. Újra megmelegítettem őket egy kicsit, hogy a sajt jobban szétolvadjon. img_8948.jpg

Mindenkinek nagyon ízlett, a gyerekek is szívesen ették. 

 Tippek:

  • csak az első tortillánál tegyünk olajat a serpenyőbe, kenjük jól szét, ezután már nem szükséges az újra olajozás.
  • próbáljuk ki intenzívebb ízű sajttal is, mondjuk valamilyen kéksajttal

 

A blog teljes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll, melynek felhasználása kizárólag engedéllyel lehetséges.

Amennyiben tetszett a cikk, kövess a Facebook-on is!

Címkék: Mexikó Konyha
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://utazunkmar.blog.hu/api/trackback/id/tr857099177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása