Jövünk, megyünk, látunk, alkotunk, kóstolunk, játszunk, élünk. Négyesben.

Taxizás Mexikóvárosban

2014/11/19. - írta: Utazunk már

A mai taxizásom volt eddigi taxis élményeim közül a leghihetetlenebb nem csak itt Mexikóvárosban, hanem egész életemben.

Mexikóváros egyik legnépszerűbb környékén, Polancoban, a Bevándorlási Hivatalhoz közel eső taxiállomáson ültem kocsiba. Mielőtt bárki elkezdene aggódni, nem biztonsági problémáról írok, hanem egy kabaréba illő esetről. A taxizást egyébként biztonságosnak mondanám, általában taxiállomásokon szoktam kocsit fogni vagy telefonon rendelünk. Az utcán leintést még nem próbáltam, de több ismerősöm van aki akár gyerekekkel is így taxizik.Taxi Mexico df.jpg

                                                               fotó: animalpolitico.com

Tudni kell, hogy itt nem elég, ha bemondod az utca nevét és a házszámot, na meg a negyedet, de érdemes azt is tudnod, hogy melyik két utca között helyezkedik el az úticél. Ha ezek után a taxis még azt is megkérdezi, hogy "que ruta prefieres", azaz melyik úton szeretnél menni, akkor már felmerülhet az egészséges gyanakvásod, hogy fogalma sincs, hogy merre kell mennie. 

Gondolom többetekben felötlik, hogy nagy dolog, majd megnézi GPS-en, de itt a taxisok 90%-nak nincs GPS-e. Mitöbb most még az sem jöhet számításba, amit a mindenkit védelmébe vevő férjem mondani szokott, hogy hát nagy ez a Mexikóváros, nem ismerhetnek minden címet. Ezt is aláírom, de múltkor a tőlünk kb. 10 percre lévő sport komplexumot sem tudta a sofőr, hogy hol van. És ez nem egyedi eset!!

A mai sofőrnek volt GPS-e, megmondtam a címet, ami mellesleg nincs túl messze Polanco-tól és legalább ugyanolyan felkapott és azt is melyik két utca között található. Úgy képzeljétek el ezeket a környékeket, mint Budapesten Zuglót vagy a Rózsadombot, ami az ismertséget illeti. Ráadásul az említett két utca is széles körben ismert.

Elővette a telefonját, bepötyögött valamit (feltételeztem, hogy a címet), mire én megnyugodtam, hogy akkor biztosan hazaérünk és elkezdtem olvasni. Hanem amikor felnézek kiderült, hogy egy negyeddel odébb járunk, mint a mi "colonia-nk" és a taxisnak gőze sincs hol vagyunk. Mielőtt arra gondoltok, hogy biztos körutazásra vitt, fix tarifás taxiban ültem, ami annyit tesz, hogy mindegy mekkora a dugó és mennyi idő alatt érsz oda ahová, ugyanannyit fizetsz.

Még mindig türelmesen megkérdeztem, hogy kerültünk ide, mire elkezdte magyarázni, hogy itt van a keresett utca, csak épp a házszám 1640. Én viszont a 9-es számhoz igyekeztem. ami még csak nem is ebben a negyedben van. Mondom még mindig szuper normálisan, hogy ezt értem, de én azt mondtam, hogy a La Condesá-ba menjünk, nem ebbe a negyedbe. A szóban forgó utca egyébként átnyúlik az egyik negyedből a másikba. Ezért is lényeg ugye tudni, mi a negyed neve.

Erre az egyébként teljesen normálisnak tűnő taxis, akinek GPS-e is van, letekeri az ablakot, odaszólítja az éppen utcát takarító bácsikát és megkérdezi merre menjünk. Felmerül a kérdés, hogy én miért nem mondtam meg neki? Azért mert most jártam a Bevándorlási Hivatal Elveszett Okmányok Osztályán először és remélem utoljára. Igen-igen, sikerült elveszítenem nem csak az én, hanem mindkét gyermek mexikói személyi igazolványát. A bácsi pár jobbra, majd balrával eligazított bennünket, aminek az elejét sikerült megjegyeznem. Így amikor a második kanyarodási lehetőségnél taxisunk másik irányba fordult, mint ahogy a bácsi mondta, ki tudtam segíteni. 

Végre olyan részhez értünk amit már ismertem és kb. 10 percre volt a lakásunktól, így megkértem, hogy legyen kedves itt megállni, mert nem szeretnék tovább kóvályogni vele. Szegénykémet azért egy kicsit megsajnáltam, mikor szomorúan mondta: de hát Senorita, én elviszem.

De ekkorra már elfogyott a türelmem.

Szóval, ezeket javaslom mindenkinek, ha Mexikóvárosban taxizni készül:

  • mindig légy tisztában melyik két utca között található a cím ahová készülsz
  • nem árt, ha előtte megnézed az interneten, hogy merre is van az útvonal, hogy segíteni tudj a taxisnak, mert szinte biztos, hogy nem tudja hová kell menni. Nem túlzok, eddig 10-ből maximum kétszer tudta a taxis az útvonalat, ami olyan volt, mintha Pesten azt mondanánk vigyen a Westend-be kérem.
  • a legjobb mindenkinek az, ha van a telefonodon valamilyen útvonaltervező, mert akkor te navigálhatsz a hátsó ülésről.

 

 A blog teljes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll, melynek felhasználása kizárólag engedéllyel lehetséges.

Amennyiben tetszett a cikk, kövess a Facebook-on is!

 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://utazunkmar.blog.hu/api/trackback/id/tr926914771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

altimus 2014.11.20. 10:30:02

nehany eve mentem egy ismeretlen cimre mexikovarosban, bemondom a negyedet, a megkozelitesi parametereket stb a taxisnak, aki kapasbol elindul az ellenkezo iranyba. ezutan folyamatosan nezem a gps-t, olvasom az utvonal leirast es szinte minden sarkon korrigalom a vezetot, aki konzekvensen masfele kanyarodna. meg a legutolso kanyarban is. ezutan megerkezunk az apartman hazhoz, ahol a taxis nem kis buszkeseggel kozolte, hogy ugye, hogy milyen szepen idetalalt?

a varos valoban nagy, viszont a taxisoforok joreszenek alapveto fogalma nincs arrol mi merre van. par eve meg javaban kozlekedtek a vw bogar taxik, nem tudom van-e meg beloluk, de azok nagyon aranyosak.

todo derecho -> menj baromira egyenesen vegig, mire a taxis azonnal befordul az elso sarkon jobbra.

Utazunkmárblog 2014.11.20. 11:16:39

Mexikóvárosban bogarak már nem közlekednek, legalábbis én nem találkoztam velük. Taxco-ban viszont igen és valóban nagyon aranyosak, csak a te kedvedért, hamarosan teszek fel egy képet róluk. ...de a helyzet változatlan, mint látod altimus, legalábbis taxi ügyben :).

maracanazo · http://mindenuruguay.blog.hu/ 2014.11.20. 16:21:02

Nekem szerencsém van itt Montevideóban, mert olyan pici a város, hogy bőven elég a két egymást keresztező utca nevét bemondani. A negyedet nem kell. Nyilván Montevideo akkora lehet, mint egy negyed Mexikóvárosban. Még sosem tévedtem el taxissal, pedig hetente kétszer-háromszor taxizok. Egyszer fordult elő, hogy Saldún de Rodriguez helyett Yamandú Rodriguezt értett. Mennyire drága a taxi Mexikóban?
Egyébként érdekes a poszt.

Utazunk már · http://utazunkmar.blog.hu/ 2014.11.20. 20:19:14

@maracanazo: Örülök, ha tetszett! Körülbelül 8 éve jártam Uruguayban. Te mióta élsz Montevideóban?
Taxi árak változóak, attól függően, hogy milyen taxi társasággal mész, mert van jó pár, de egy 5 km-es, 15 perces út úgy 1000-1500 forint.

maracanazo · http://mindenuruguay.blog.hu/ 2014.11.20. 22:10:19

@Bartha Hajnal: Három és fél éve élek itt. Itt taxival egy 15 perces út körülbelül 2600 forint. Az árak pedig egységesek. Te mióta élsz Mexikóban? :)

Utazunk már · http://utazunkmar.blog.hu/ 2014.11.21. 04:58:11

@maracanazo: Lassan egy éve, hogy itt vagyunk. Előtte Kolumbiában laktunk :).

B. K. Zsolt 2014.12.15. 21:54:52

Szegény taxis. Elképzelem, hogy ellehetett szontyolodva, hogy nem volt képes elvinni a célhoz. Nem tudom, de lehet, hogy én adtam volna még egy esélyt. :)

Utazunkmárblog 2014.12.31. 05:59:54

@B. K. Zsolt: Hát szerintem elég türelmes voltam, tényleg fogalma sem volt arról, merre járunk :).
süti beállítások módosítása