Jövünk, megyünk, látunk, alkotunk, kóstolunk, játszunk, élünk. Négyesben.

Hamarosan előkerül az adventi naptár

2014/11/24. - írta: Utazunk már

Lassan itt az Advent és egyre többet játszunk a "milyen is legyen a dekoráció idén" gondolatával. Vannak dolgok, tárgyak, melyek minden évben előkerülnek, ilyen például az adventi naptárunk is, amit két éve készítettem. Ez a darab volt életem második munkája varrógépen, úgyhogy nem tökéletes, viszont elég gyorsan lehetett vele haladni és nagy valószínűség szerint idén is meglepetés mézeskalácsok kerülnek majd bele. Eddig nagy sikere volt a gyerekek és a barátaink körében is.

IMG_6828_1.jpgAz adventi naptár

Még Bogotában találtam egy olyan anyagot, amin ezek a kis képek voltak, úgyhogy csak ki kellett vágni őket, ráhagyva 0,5 inch-et a varráshoz (0,5 inch=1,27cm, de patchworkben az inchet használják, hát így én is, a világért sem szeretném magam összezavarni), majd ugyanolyan méretűeket egy másik anyagból,a zsebek hátoldalának. Én a felirat egyik anyagát, a kéket használtam a 24 zseb hátlapjának. A zsebek varrás előtti mérete 6x6 inch. A zsebeket úgy varrtam oda, hogy egy kicsit behajtottam kétoldalt, hogy nagyobb hely legyen bennük, ahogy ezt a képen is láthatjátok.

IMG_0129.jpgA zsebek rögzítése

Az alaphoz is két egyforma méretű anyagra volt szükségem ebben az esetben 39 inch széles x 29 inch hosszúra, szintén varrás előtti méret. Előlapnak egy nagyon finom mintás, bézses anyagot választottam, hogy kiemelje a zsebeket. A hátlapnak meg egy teljesen egyszerű fehéret. Aztán kivágtam egy ugyanolyan méretű darabot az egésznek tartást adó töltelékanyagból is.

A "Boldog Karácsonyt!" feliratnál a betűkhöz két színt használtam, kivágtam, majd kézzel felvarrtam. Azért kézzel, mert a varrógép eme funkciójához (még) nem értettem.

A fülek mérete hosszú méricskélés után 4 inch széles és 13 inch hosszú lett (ne feledd varrás előtti méret). Ehhez is szükségem volt egy elő és egy hátlapra, én ugyanazokat az anyagokat használtam, mint az alaphoz. Négy fület készítettem. A fülek egyik végét odatűztem az előlap, a töltelékanyag és a hátlap közé még mielőtt összevarrtam volna. Gyakorlatilag egy szendvicset készítve: előlap, töltelékanyag, fül és a hátlap a visszájával. Úgy varrtam össze, hogy az alján hagytam egy akkora rést, hogy ki tudjam majd fordítani az egészet. Kifordítás után a fülek másik végét, nem teljesen professzionálisan, a képen látható módon rögzítettem.

IMG_0139.jpgA fül nem a legszebben sikerült

Kifordítás után a megmaradt rést kézzel dolgoztam el.

Idő hiányában nem tettem rá szegélyt, hanem a két szélét fél inchnyire levarrtam, de előtte bedugtam az aljára egy kb. 15 cm széles falemezt, hogy még jobban kifeszítse a naptárt.

Egy fapálcát a füleken átbújtattam majd a két végére kis szögeket ütöttem. A szögekre damilt kötöttem és az eredmény így került felakasztásra.

Az elkészült mézeskalácsokat pici zacskóba tettem és mindegyik zsebbe került két egyforma (a vita elkerülése végett, mivel két gyerekünk van). Bár előre megegyeztünk, hogy kukucskálás nélkül választanak naponta zsebet, de valahogy mégis a nagyobb és színesebb mézeskalácsok fogytak el először.

A kedvenc mézeskalács receptünket is megosztom veletek hamarosan.

IMG_6780.jpgŐk kerültek az adventi naptárba

Amennyiben kedvet kaptál a naptár elkészítéséhez, további tippekért nyugodtan fordulhatsz hozzám.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://utazunkmar.blog.hu/api/trackback/id/tr846908739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása